Video Presentation: zrób to sam!



Hej,
właśnie kończę uzupełnianie aplikacji online, więc pomyślałam, że to dobry moment na to, aby napisać kolejnego posta.
Zdecydowałam się na wyjazd z APiA. W pewnym momencie pojawiły się wątpliwości i bardziej skłaniałam się ku temu, aby wyjechać z CC, ale ostatecznie wybrałam tę pierwszą opcję.
Zadecydowały o tym dwie rzeczy:
- koszt wyjazdu (to prawie 2000zł różnicy)
- fakt, że w przypadku APiA można mieć kontakt z czterema różnymi rodzinami jednocześnie (?), a w CC tylko z jedną. Niestety bazuję tylko na tym, co przeczytałam na blogach prowadzonych przez inne au pair, bo moja aplikacja nie jest jeszcze na etapie, który pozwoliłby mi to zweryfikować.


Właśnie dzisiaj wrzuciłam na swój operkowy profil wszelkie potrzebne dokumenty. Trochę natrudziłam się, żeby je zdobyć, ale udało się. Największym wyzwaniem okazało się prawo jazdy, ale jestem tak bardzo zdeterminowana, że od chwili zapisania się na kurs, do odebrania dokumentu minęło niespełna... 1,5 miesiąca! Nie wiem jakim cudem zdałam za pierwszym razem, ale udało się. Zostało mi już tylko odebranie jutro międzynarodowego prawa jazdy, wypełnienie deklaracji medycznej i voila!
Po prawie dwóch tygodniach intensywnej walki z moim aparatem, udało się nagrać również prezentację wideo, która wkrótce pojawi się na stronie APiA. Ten etap spędzał mi sen z powiek, więc zasługuje na to, żeby powiedzieć o nim coś więcej. A więc...

Spędziłam sporo czasu oglądając filmiki wstawiane na YouTube przez dziewczyny, które chciały wyjechać jako au pair. Bardzo zależało mi na tym, żeby nikt nie zanudził się na śmierć oglądając moją wideo prezentację. Odwiedziłam także amerykańskie forum dla osób, które szukają au pair i tam chciałam znaleźć odpowiedzi na pytanie o to, co powinno się w takim filmiku znaleźć. Nie zrozumcie mnie źle, nie chodziło o to, żeby udawać kogoś kim nie jestem czy jakkolwiek naginać rzeczywistość, ale o to, żeby dowiedzieć się, które elementy wideo nie są zupełnie interesujące dla amerykańskich rodzin, a które fajnie byłoby umieścić w tym nagraniu.
W ten oto sposób powstała ta lista :)



CO WEDŁUG AMERYKANÓW DOBRZE JEST ZOBACZYĆ/USŁYSZEĆ OD AU PAIR

- przede wszystkim uśmiech
- ...i humor
- choćby kilka sekund prowadzenia samochodu
- dobrze, jeśli au pair mówi patrząc prosto w obiektyw
- wiele osób podkreślało, że warto postawić na szczerość i przyznać, że jesteśmy zainteresowane tym programem głównie dlatego, żeby wyjechać do Stanów Zjednoczonych, a opieka nad dziećmi (które także musimy uwielbiać!), chociaż jest dla nas istotna, nie stanowi głównego celu tego wyjazdu
- dobrze jest pokazać jak zajmujemy się dziećmi. Tutaj pojawiły się rozbieżne opinie: jedni mówili, że scenki odgrywane przed kamerą są w porządku, inni z kolei twierdzili, że nie chcą oglądać filmików, które są wyreżyserowane
- jeżeli hości mają zwierzęta, to wówczas chcieliby zobaczyć jaki mamy kontakt z naszymi pupilami
- bardzo zwraca się uwagę na wykonanie filmiku. Jeśli widać, że spędziłyśmy sporo czasu, aby go przygotować, tym lepiej dla nas


CZEGO AMERYKANIE ABSOLUTNIE NIE CHCĄ WIDZIEĆ/SŁYSZEĆ OD AU PAIR
- czytania z kartki. Host mamy często podkreślały, że nie ma nic gorszego
- długiego opowiadania o swoim miejscu zamieszkania
- oglądania tv z dziećmi
- mówienia do kamery przez całe 3 minuty bez jakichkolwiek innych ujęć
- pokazywania zdjęć z dyskotek, z alkoholem albo z papierosami
- nie znoszą sytuacji, w których okazuje się, że podczas rozmowy przez Skype poziom językowy au pair jest o wiele gorszy niż ukazuje to filmik/list
- filmików w fatalnej jakości
- bałaganu za naszymi plecami ;)
- nieprzestrzegania przepisów ruchu drogowego, gdy pokazujemy jak prowadzimy samochód



A na koniec wrzucam swój filmik.
Miłego oglądania :)





Video Presentation: zrób to sam! Video Presentation: zrób to sam! Reviewed by Tsavo on 8/20/2015 Rating: 5

3 komentarze:

Obsługiwane przez usługę Blogger.