Interview - Prowork

     Wczoraj skontaktowałam się z konsultantką Prowork i umówiłyśmy się na dzisiaj na tzw. interview. Spotkanie odbyło się w Krakowie, więc mogłam odwiedzić stare śmieci i spotkać się ze znajomym, który specjalnie dla mnie urwał się wcześniej z pracy (jeśli zobaczy ten wpis z pewnością dla zasady od razu zaprzeczy ;-)). Dzięki temu, że nie musiałam czekać na interview sama, nie stresowałam się aż tak bardzo.

Umówiłyśmy się w Starbucksie. Może to dziwne, ale nigdy wcześniej tam nie byłam ;-). Gdy zbliżała się 17:00 znajomy powiedział tylko, że jeśli zapytają mnie o dodatkowe zdolności, mam odpowiedzieć, że potrafię się roztyć w bardzo szybkim tempie. Ach, no tak, zawsze mogę liczyć na jego dobre słowo, hahaha. Tak czy inaczej zaraz po bardzo krótkim interview (trwał zaledwie 20 minut) od razu wysłałam mu elaborat, w którym wymieniłam wszystkie pytania. Dzięki temu teraz, korzystając ze ściągi, mogę je tutaj wkleić.

Marta właściwie od razu przeszła do zadawania pytań, a było ich sporo. Do tych, które zazwyczaj pojawiają się na każdym interview podam Wam własne odpowiedzi.


  1. Co zrobisz tuż po wyjściu z tego spotkania?
  2. Ile lat ma Twoja siostra?
  3. Dlaczego chcesz wyjechać do USA jako au pair?
    Bo bardzo lubię dzieci. Poza tym Stany Zjednoczone interesują mnie od przeszło 7 lat, nawet moja praca licencjacka dotyczyła tego kraju.
  4. Co zrobisz jeśli dziecko poważnie się skaleczy?
    Przemyję ranę czystą wodą i zdezynfekuję przy czym będę starać się uspokoić dziecko. Jeśli rana będzie poważna, to zabiorę dziecko do lekarza.
  5. Co zrobisz, jeśli dziecko nagle odepnie pasy bezpieczeństwa w trakcie jazdy?
    Zatrzymam samochód i sama je zapnę tłumacząc, że to konieczne.
    A jeśli dziecko ponownie je odepnie?
    Zatrzymam się raz jeszcze i wytłumaczę dziecku, że nie pojedziemy dalej, jeśli nie będzie miało zapiętych pasów, a jeśli to nie pomoże, to zadzwonię do rodziców i zapytam jak poradzić sobie w tej sytuacji.
    Dlaczego nie pojedziesz dalej, jeśli dziecko będzie miało niezapięte pasy?
    Bo to niebezpieczne.
  6. Czy boisz się jeździć samochodem w USA?
  7. Jak według Ciebie wygląda typowa amerykańska rodzina?
    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. USA jest tak duże, że trudno wyobrazić sobie rodzinę, którą nazwałabym typową. Sądzę, że rodziny bardzo się różnią między sobą.
    Możesz jednak coś stwierdzić na podstawie książek, filmów czy programów telewizyjnych?
    Nie wydaje mi się, że filmy i książki pokazują konkretny model rodziny amerykańskiej, i że ludzie w rzeczywistości żyją tak jak bohaterowie książek czy programów telewizyjnych.
  8. Jak wyobrażasz sobie swój plan dnia?
    Wstanie z łóżka, zrobienie śniadania, zawiezienie dzieci do szkoły, posprzątanie, zrobienie obiadu, odebranie dzieci, a potem... sama nie wiem.
  9. Jaką liczbą dzieci mogłabyś się opiekować?
  10. Kiedy i jakimi dzieci się opiekowałaś? Ile miały lat?
  11. Czy mogłabyś mieszkać z rodziną innej rasy lub wyznania?
    Zależy mi na tym, żeby poznać amerykański styl życia, więc chciałabym, żeby rodzina właśnie taki prowadziła. Jeśli są innej rasy, nie przeszkadza mi to pod warunkiem, że żyją jak Amerykanie. Jeśli chodzi o inną religię, to nie przeszkadza mi ona, o ile rodzina nie będzie chciała, żebym praktykowała z nimi.
  12. Co studiowałaś?
  13. Na jakie kursy w USA chciałabyś uczęszczać?
  14. Czym się interesujesz?
  15. Co zrobiłabyś, gdybyś nie mogła dogadać się z rodziną w pewnych kwestiach (gdyby rodzina chciała, żebyś przestrzegała dodatkowych zasad, które nie były wcześniej ustalone)?
    Porozmawiałabym z nimi i próbowała dojść do porozumienia pokazując swój punkt widzenia. Gdyby to nie przyniosło rezultatu to skontaktowałabym się z agencją au pair.
  16. Jakie cechy powinna mieć Twoja idealna host family?
  17. Jakie cechy powinna Twoim zdaniem mieć au pair?
    Powinna być odpowiedzialna, bo od niej zależy bezpieczeństwo dzieci i to ona się nimi zajmuje, godna zaufania, spokojna i towarzyska
    Towarzyska?
    Tak, powinna lubić ludzi, nie być osobą zamkniętą w sobie.
  18. Czy mieszkasz obecnie z rodzicami?
  19. Czy byłaś kiedyś zagranicą?
  20. Czy byłaś kiedyś w kraju anglojęzycznym?
  21. Czy jest jakieś konkretne miejsce w USA, do którego chciałabyś trafić?
    Wszystko jedno, o ile nie jest to miejsce, w którym jest śnieg przez okrągły rok.
  22. Co zrobiłabyś, gdyby dzieci zaczęły nagle kłócić się o jedną zabawkę?
    Spróbowałabym skupić ich uwagę na czymś innym.
    W jaki sposób?
    Proponując zabawę czymś innym lub w coś innego.
    Jakie znasz zabawy z dziećmi? W co pobawiłabyś się z dziećmi w takiej sytuacji?
    W chowanego, albo lalkami, klockami, może poskakalibyśmy na trampolinie albo poszli pozwiedzać. To zależy od wieku tych dzieci.
  23. Co zrobiłabyś gdyby dopadła Cię tęsknota za domem?
    Przez 3 lata mieszkałam bez rodziny, 120km od rodzinnego domu, więc nauczyłam się radzić sobie z tęsknotą. Gdybym jednak zaczęła tęsknić, to w każdej chwili mogę zadzwonić do bliskich albo porozmawiać z nimi przez Skype.
  24. Pracowałaś kiedyś na pełny etat?
    Jak podobała Ci się ta praca?
  25. Czy poza tym jest coś co wydaje Ci się ważne, a o co nie zapytaliśmy?


     Fiu, fiu. Nie sądziłam, że dostałam aż tyle pytań zwłaszcza, że po 25 minutach wyszłam już ze Starbucksa. Mocno zdziwił mnie też brak testu psychologicznego. Dziewczyny na przeróżnych blogach pisały, że w Prowork standardem jest rozwiązywanie testu złożonego z 75 pytań. Po wyjściu zastanawiałam się czy:
a) nie rozwiązywałam tego testu, bo  nie jest to wymagane;
b) nie rozwiązywałam tego testu, bo interview poszedł mi tak fatalnie, że test psychologiczny był zbędny;
c) nie rozwiązywałam tego testu, bo interview poszedł mi tak dobrze, że od razu uznano, że jestem w pełni normalna :-D.

Źródło: http://editorial.designtaxi.com/

Interview - Prowork Interview - Prowork Reviewed by Tsavo on 9/15/2015 Rating: 5

4 komentarze:

  1. Nie wiedziałam, że aż tak dokładne są te "wywiady: o.O
    Powiem Ci, że odpowiedzi według mnie są całkiem dobre!
    A tak z innej beczki: Co studiowałaś i o czym pisałaś pracę?
    P.S. Jesteś niesamowicie piękna! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na początek: dzięki za komplement :*

    Również nie przypuszczałam, że będzie aż tak szczegółowo. Szczerze mówiąc spodziewałam się bardziej luźnej pogawędki przy kawie niż wywiadu ;). Widok elegancko ubranej Marty z rozłożonym na stoliku laptopem trochę mnie przeraził.
    Hm, co studiowałam i o czym pisałam pracę? Studiowałam osławioną politologię, a tytuł mojej pracy licencjackiej to: "Polityka Stanów Zjednoczonych wobec wzrastającej potęgi gospodarczej Chińskiej Republiki Ludowej w latach 1980-2015" :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to gratuluje! Ja pewnie bym tak spanikowała, że odpowiadałabym totalnie bezsensownie :)
      Kiedy będziesz wiedziała czy Cię przyjmą?

      Usuń
    2. Interview miał na celu tylko sprawdzenie umiejętności językowych. Nie słyszałam o tym, żeby kogoś nie przyjęto na program przez ten wywiad (na szczęście :)). Jutro wysyłam do Prowork-u referencje, więc przypuszczam, że jakoś za tydzień będę mieć już dostęp do bazy amerykańskich rodzin ;-).

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.